Sunday, December 1, 2013

~ Penantian ~


Hati kecilku berbisik lembut. Entah bila penantian ini akan berakhir dan menemui penghujungnya.
Penantian yang kita mulakan,kita ciptakan atas dasar sebuah perasaan yang menjadi fitrah makhluk Allah yang bergelar manusia. Fitrah yang bernama cinta dan kasih sayang. Mengenang akan adanya penantian ini antara kita. Satu keluhan berat ku lepaskan.
Huh! Dugaan Tuhan ku mungkin terlalu berat untuk ku pikul.Penantian ini bakal berakhir dengan kepahitan ataupun bakal membawa seribu kebahagiaan dalam hidup ku? Namun,dengan mengingati bahawa janji Allah membuatkan aku berusaha mendidik hati kecilku agar bersifat tawaduk dan redha atas segala ketentuan Nya yang Maha Esa. Aku meyakini sepenuh jiwaku sesungguhnya Tuhanku adalah sebaik-baik perancang dan Dialah Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kami. Mudah-mudahan Dia mengutuskan ketabahan padaku walau apa juga dan dimana letaknya pengakhiran kisah penantian ini.
Dan sejak bermula penantian ini,doa ku tidak pernah putus. Memohon dalam setiap sujudku agar segalanya berakhir seperti yang kita inginkan. Bersama.Bersatu.Dalam sebuah ikatan yang sah dan halal di sisi Yang Maha Esa .

1 comment:

Anonymous said...

insyallah ape yg dugaan kita dapat semuanya terbaik untuk kita.. allah tuh ingin menduga kita.. sebyk mane iman kita boleh tahan :D