Monday, July 16, 2012

* Kalau La Aku Di Beri Pilihan *


kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "pahala" dr memilih "dosa"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "kebahagiaan" dr memilih "kesedihan"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "ketawa" dr memilih "menangis"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nak sgt memilih "kasih syg" dr memilih "kebencian"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "senyum sokmo" dr memilih "marah sokmo"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "yg baik" dr memilih "yg jahat"

kalau la aku di beri pilihan...
aku nk sgt memilih "pertemuan" dr memilih "perpisahan"

tetapi....

aku hanyalah seorang manusia biasa...
yg tidak lari dr dugaan...
tidak lari dr kejahatan..
tidak lari dr kesedihan...
tidak lari dr kebencian..
tidak lari dr perpisahan..
tidak lari dr dosa...

namun....

apa yg perlu aku buat skrg...
kuatkan semangat...
bykkn bersabar...

sbb...

setiap manusia tidak lari dr melakukan kesilapan...
aku jugak salah seorg manusia yg tergolong dlm melakukan kesilapan...
tergolong dlm melakukan dosa...

apa yg aku hrpkn skrg ni..
aku xkn terus melakukan kesilapan..
aku xkn terus melakukan dosa..

biarlah kesilapan dan dosa yg pernah aku buat selama ni memberi pengajaran kpd aku...
supaya aku kembali ke jalan yg benar...
amin~

No comments: