Wednesday, July 4, 2012

* Untuk Mereka Yang Bergelar Sahabat *


Untuk Mu Sahabat..

mungkin arini engkau x fhm aku..
mungkin jugak esok engkau akan faham aku...
mungkin lagi engkau takkan terus faham aku...

tetapi....

aku tak akan salahkan kau...
aku tak akan bencikan kau...
sebab...

aku akan cuba memahami seorang yg bergelar sahabat...
aku akan cuba buat yg terbaik utk seorang sahabat...
aku akan cuba untuk bersabar demi seorang sahabat...

sahabat....

sekiranya sikap aku membuat engkau kecewa,maafkan aku...
sekiranya sikap aku membuat engkau sedih,maafkan aku...

kerana...

aku hanyalah seorang manusia yg tidak lari dr melakukan kesilapan...

sahabat...

andai engkau terbaca entry ini...
maafkan aku...

ketahuilah...

sekali aku berkawan selamanya aku akan berkawan...
sekali aku berkawan selamanya aku akan mengingati...
sekali aku berkawan selamanya aku xkn pernah melupakan...

sebab...

aku x akan pernah melupakan mereka yg bergelar sahabat...
aku x akan pernah membenci mereka yg bergelar sahabat....

tetapi...

sekiranya ada yg membenci,aku akan cuba mengelak untuk ada perasaan benci terhadapnya...
sekiranya ada yg berdendam,aku akan cuba untuk tidak ada perasaan dendam...

mungkin...

ramai yg x taw sikap aku yg sebenarnya...
ramai yg x taw aku jenis yg mcm mana...

sahabat...

sekiranya aku merajuk...
sekiranya aku kecik aty...
itu adalah sifat semula jadi aku...
aku x boleh nk ubah...
sifat manja aku,aku x boleh nk buang...
hidup aku dgn sifat manja aku dah sebati...
aku x boleh nk pisahkan...

so...

kepada yg amek aty...
kepada yg kecewa....
kepada yg sedih....
dengan sikap or perangai aku...

di sini...
dengan rasminya....

~AKU MEMINTA MAAF~

No comments: